Principper for anvendelse af MinUddannelse

MinUddannelse er den portal, hvor al undervisning, opgaver og lektier bliver samlet. Det stiller naturligt krav til både lærerne, forældrene og eleverne. Der er derfor udarbejdet et princip for anvendelse af MinUddannelse på Nordregårdsskolen, så alle ved, hvad der forventes.

Vejledninger, manualer og videoer kan ses på forsiden i MinUddannelse.

Ugeplaner/ Lektier/hjemmeopgaver

Alle medarbejdere anvender ugeplaner i alle fag. Lektier, opgaveformulering til afleveringer eller præsentationer skal fremgå af ugeplanen.

Teamet orienterer elever og forældre om hvordan teamet skriver tingene ind i MinUddannelse. Det skal tydeligt fremgå, hvad der er lektier.

Årsplaner for fagene

Årsplanerne er en overordnet beskrivelse af de faglige mål og aktiviteter for undervisningen.

Årsplanerne er dynamiske og bliver udarbejdet som periodeplaner. Første periode skal foreligge senest i uge 42, anden periode senest i uge 1 og tredje periode senest tirsdag efter påske.

Planerne tilgås på følgende måde: Ikonet ”ugeplaner” på forsiden, når du er logget på min uddannelse. Her kan ses igangværende forløb for de forskellige fag. Alle planlagte forløb i faget findes under ”elevplan”.

Elevplaner

Udarbejdelsen følger de kommunale retningslinjer

Der udarbejdes ikke elevplaner i skoleåret 2021/2022.

Planerne tilgås på følgende måde: Ikonet ”elevplan” på forsiden, når du er logget på min uddannelse – vælg det ønskede fag og herefter mål (aktuelle og opnåede)

Uddannelsesparathedsvurdering (for 8. og 9. årgang)

På baggrund af to årlige møder med UPV-vejleder, lærerteamet og ledelsen udarbejdes planerne. Første plan er tilgængelig medio januar, anden plan ultimo maj.

Planerne tilgås på følgende måde: Ikonet ”elevplan” – fanen ”Uddannelsesvejl”, når du er logget på min uddannelse.

Hvad skal hjemmet gøre:

Hjemmet forventes at benytte MinUddannelse i dagligdagen, således at barnet møder velforberedt i skole.

Endvidere er det hjemmets opgave at hjælpe barnet med selvstændigt at benytte AULA og MinUddannelse, så alle børn i udskolingen kan følge med i deres skoledag via MinUddannelse.

Der er altid hjælp at hente hos lærerteamet i forbindelse med anvendelse af portalen.

Vedtaget på skolebestyrelsesmøde den 25. november 2021

Heidi Bjørn Søborg                 /                  Ann Holm Lauridsen