Principper for ansættelsesprocedure

Ved ansættelse af medarbejdere til undervisning i skolen nedsættes et ansættelsesudvalg bestående af:

• 2 forældrerepræsentanter fra skolebestyrelsen
  • 2 lærerrepræsentanter fra skolebestyrelsen
  • 2 ledelsesrepræsentanter

Skoleledelsen udvælger et antal kvalificerede kandidater og indkalder disse til ansættelsessamtale.

Når der skal ansættes en skoleleder deltager hele skolebestyrelsen i udvælgelsen af kandidater til ansættelsessamtaler.

Når der skal ansættes teknisk-administrativt personale vælges 1 repræsentant fra dette område til ansættelsesudvalget.

Ved ansættelse af medarbejdere til SFO nedsættes et ansættelsesudvalg bestående af:

• Forældrerepræsentant(er) fra skolebestyrelsen
  • Medarbejderrepræsentant(er)
  • Repræsentant for de daglige ledere
  • Ledelsesrepræsentant

Efter ansættelsessamtalerne indstiller ledelsen til ansættelse.

I specielle situationer kan det, når ledelsen vurderer det, være nødvendigt at afvige fra ovenstående punkter. I sådanne tilfælde aftales et forløb mellem skolebestyrelsesformanden, skoleleder og medarbejderrepræsentanter.

Vedtaget på skolebestyrelsesmøde den 24. maj 2018

Flemming Sparre Sørensen          /             Niels Bahn Rasmussen