Principper for tildeling af lejrskoleophold

Lejrskolen er en integreret del af den almindelige undervisning og er udflugter, der indebærer overnatning. Der kan afholdes lejrskoler af normalt 5 dages varighed (jf. Styrelsesvedtægten B. Lejrskoler pkt. 3)

Ved planlægning af lejrskole skal det vurderes, hvorledes lejrskolen kan tjene til en uddybning af det interesseområde, klassen skal beskæftige sig med, og lærere og elever må gennem forberedelserne have fundet frem til de bedst mulige emner under hensyntagen til stedets muligheder og elevernes formåen. De faglige, pædagogiske og socialpædagogiske elementer prioriteres højt (jf. Styrelsesvedtægten)

Det er en overordnet målsætning, at planlægningen og forberedelsen af lejrskolen sker i samspil mellem klassens lærere og elever samt at arbejdet lægges således til rette, at eleverne får mulighed for at udvise personligt initiativ og udføre selvstændigt arbejde (jf. Styrelsesvedtægten)

• Elever på Nordregårdsskolen tilbydes 2 lejrskoleophold: På 4. og 8. årgang
  • Lejrskole for 4. årgang finder sted på Tårnby Kommunes Solkolonier i den af kommunen tildelte periode. Klasser på samme årgang opfordres til at søge lejrskole sammen
  • Lejrskole for 8. årgang kan finde sted på vandrehjem/feriecenter efter skolens valg i Danmark, Sydslesvig, Skåne, Halland og Blekinge
  • Bemandingsregler fremgår af Styrelsesvedtægten jf. B. Lejrskoler pkt. 4. Ansøgning om deltagelse af yderligere en lærer skal ske senest den 1. april i det år klassen skal på lejrskole, og den økonomiske ressource tages fra den tildelte ramme til afholdelse af lejrskoler og timeressourcen fra skolens tildelte timetal
  • Administrative regler til sikring af ovenstående udarbejdes og forvaltes af skolens ledelse

Vedtaget på skolebestyrelsesmøde den 23. oktober 2017

Flemming Sparre Sørensen          /             Niels Bahn Rasmussen

Formand                                                                 Skoleleder